Charakteristika předmětu:
Výtvarná výchova nevede samoúčelně k osvojení základních výtvarných technik, ale prostřednictvím výtvarných činností směřuje k utváření citlivého člověka, který si všímá okolního světa a jeho projevů. Prostřednictvím výtvarných činností se dítě učí komunikovat pomocí linky, tvaru, prostoru a plochy. Prožíváním vlastní tvorby chceme dítě naučit vnímat krásno kolem sebe.
ZÁŘÍ Výtvarné vyjádření skutečnosti
- činnosti konané na podzim
- pravěk
Pozorování přírody a věcí kolem nás.
ŘÍJEN Využívání představivosti, fantazie. Grafika. Linie.
Pozorování přírody, proměny barev.
LISTOPAD Výtvarná funkce písma.
Tvar a funkce věcí, osa souměrnosti.
Malířství, sochařství – druhy výtvarného umění.
PROSINEC Výtvarné zobrazení skutečnosti.
Lidové zvyky, tradice a řemesla.
LEDEN Vyjádření skutečnosti – proporce lidského těla.
Osoba v pohybu.
Představivost. Malba.
ÚNOR Dekorativní tvorba, rytmické řešení plochy.
Barvy teplé a studené, zapouštění barev.
BŘEZEN Ilustrátoři dětských knih a učebnic.
Ilustrace příběhu.
Kultura bydlení.
Příroda kolem nás.
DUBEN Výtvarné vyjádření skutečnosti – věci denní potřeby, design.
Velikonoční výzdoba.
Den Země – ekologie.
KVĚTEN Přání ke Dni matek.
Návrh pozvánky.
Plakát na téma: prevence patologických jevů (proti kouření,
alkoholu, drogám, šikaně)
ČERVEN Výtvarné vyjádření skutečnosti, detail, pozorování přírody.
Zážitky dětí, povolání, kresba.
Slůňata z 5.A
Základní škola, příspěvková organizace, Václava Talicha 1855 Most 434 01417639241